Kommer jag att överleva?

Kommer jag att överleva denna dagen, det är frågan. Jag jobbade ju igår kväll och för det första sprang jag nog på toa sju gånger innan jag ens kunde försöka sova, om det inte var fler gånger. Sen gav jag upp och la mig i mammas säng istället, och sist jag kollade på klockan var den runt ett. Självklart vaknar jag 01:45 och ska på toa igen, sen ännu en gång vid 03:30. Och nu är klockan sex och jag ska jobba i 9 timmar, alltså jag vet inte hur jag ska orka. Tror jag är orolig över någonting för mardrömmarna har börjat komma tillbaka. Ska soooova hela kvällen idag. Troligtvis orolig för jag ska snart flytta, om 16 dagar. Hur sjukt?

Hoppas ni kommer ha en bättre dag än mig, PUSS!

Kommentarer :

#1: Julia

Samma här! Jag har också lite problem med att sova, åker om 18 dagar! Sjukt...

Svar: Nog oron!!
AU PAIR I WASHINGTON DC 2014/2015

skriven
#2: Madeleine

Låter som du börjar bli grymt nervös! Åh så spännande!

Själv sitter jag här hemma och väntar på att få prata med mina två första matcher.. Jag är sjukt spänd! Ska bli så kul! Dock så är jag så osäker.. Känns så svårt att veta om man ska matcha eller inte. Jag känner mig osäker på den ena familjen för de bor i Seattle dör jag har väldigt mycket släkt. Ville inte bo nära dom för att jag vill känna att jag klarar mig själv.. Det blir för mycket att ha släkt på typ 20 pers bara runt hörnet om du förstår vad jag menar.. Sen är det något med familjen som inte heller känns sådär 100, kan dock inte sätta fingret på vad det är så ska prata med dom en gång. Men på vilka grunder tycker du att man kan säga nej till en familj? Barnen är i bra åldrar.

Sen den andra familjen har två barn på 8 och 10, pojkar. Verkar väldigt sportiga osv. Mamman verkar varm och snäll! Dock skrev hon på sin profil när hon förklarade au pairens roll i hemmet att man bland annat ska hålla köket rent (för där kommer jag spendera mest tid). Jag är ju ingen kokerska? Jag åker ju för att spendera mest tid med barnen, förbereda lite snacks och lite lunch. Inte spendera tid i köket och städa det..men ska prata med dom också. Borde jag fråga vad hon menar med det? Och är det en grund för att säga nej?

Nu blev det mycket! Men känner att jag måste få ur mig alla tankar och fråga någon som varit med om det här!

Svar: Jag tycker att man ska gå på magkänsla, och att det får ta sin tid man behöver! När var det du ville åka igen?
Jag har pratat med familjer som känns lite "sådär" och när jag har pratat med dom över skype så känns det SÅ mycket bättre. Jag tycker man ska gå efter man pratat med dom över skype, det spelar ingen roll om det inte blir någonting för ju fler familjer man pratat med desto mer "erfarenhet" får man att prata med familjer vilket gör att man kan charma nästa mycket bättre. Jag var alltid noga med att fråga om dom pratade med några mer. Om den första familjen, så förstår jag att man inte vill ha släkt nära sig, det hade jag nog inte heller velat men jag hade pratat med dom ändå, bara för att se! för vem vet, de kanske är mycket bättre än du tror, så att det är värt det.
Den andra familjen, FRÅGA det om köket! Jag hade en match en gång som sa att jag skulle baka en muffinsplåt varje lördag på mitt schema, det tyckte jag var jätte skumt haha.. men när jag väl hade pratat med dom så gillade jag dom väldigt mycket. uppdatera bloggen direkt efteråt, hoppas jag hjälpte dig lite!
AU PAIR I WASHINGTON DC 2014/2015

skriven
#3: Madeleine

Tack så mycket för svaret! Lovar att uppdatera efteråt, pratar med den sista familjen kl 10 ikväll!!

Jag vill åka 3/3, så jag har ju lite tid på mig, vill verkligen att det ska kännas riktigt bra med familjen.. Ska prata med dom, tänka någon dag och sen får jag väl ta ett beslut om jag vill prata igen eller inte! Tack igen! 😄

skriven

Kommentera inlägget här :