Mina förväntningar

Jag vet att man inte ska ha för mycket förväntningar på hur sitt år ska bli, och jag vet att varenda dag kommer inte vara en dans på rosor. Jag är inte alltid lycklig och glad här hemma, så varför ska jag förvänta mig det även om jag flyttar? Man kan ha både dåliga och bra dagar. Jag har inställningen att det kan ta någon/några månader innan man har anpassat sig, och kommer känna att man trivs. Man kommer ha dagar man gråter och bara vill hem och inte förstår varför man gjorde det här valet, det kommer även finnas dagar då man aldrig vill åka därifrån. Tänk på att det värsta som kan hända är att ni åker hem. 

Så några direkt förväntningar har jag inte på hur allt ska bli, dock har jag en förväntning på mig själv. Jag hoppas verkligen att jag kommer växa som person, bli mer ansvarsfull och allt det där. Jag fyller 20 om mindre än en månad, och jag känner mig verkligen inte som det.

Kommentera inlägget här :