MATCHAT

Kan inte förstå, att lilla jag, natalie isacsson kommer den 6 januari att flytta 5 minuter ifrån Washington DC. Jag är i chocktillstånd, är väldigt glad och exalterad!

Jag är inte officellt matchad med dom än, men jag ska förklara allting ifrån början för er.

I fredags kväll runt 22 pratade jag med mamman för första gången, allt gick super bra och det kändes som om vi klickade. Jag fick ett mejl efteråt och hon tackade för samtalet och att det var trevligt. Under samtalet berättade de att de ska åka till Stockholm på tisdag i en vecka för lite semester, eller ja mamman är ju därifrån och hon sa att om hon väljer mig så skulle hon vilja att jag kom upp en dag när jag är ledig över dagen och ta en lunch och bara umgås.

Igår runt 17 så ringde familjen och jag fick även prata med pappan, de frågade inte så många frågor direkt och det kändes konstigt att prata engelska när man vet att mamman förstår svenska haha. Då började dom fråga vilken dag jag kunde komma till stockholm, så sa jag att torsdag är den enda dagen jag kan komma så sa de att jag ska skicka tågbiljettstider på mejl och att de sedan bokar mina biljetter, då blev jag jätte häpen och förstod ingenting, jag tänkte: men ska jag åka ändå dit för ytterligare en intervju? haha
Då skickade jag ett mejl till mamman efteråt och sa att jag inte förstod, jag frågade om de skulle bestämma sig efter stockholm för jag sa att jag redan visste vad jag ville. Då ringde hon mig ytterligare en gång och förklarade att de ville ha mig, men att vi ska passa på när vi har chansen och att även jag får känna att det känns 100 så jag slipper åka till usa för att känna på det, jag tror knappast att min åsikt kommer ändras men det ska bli kul att träffa dom. Sen inatt så mejlade mamman att hon hade ändrat på hemsidan att jag är deras slutliga match så nu väntar jag bara på telefonsamtalet från cc som jag troligtvis kommer att få imorgon!

Ja, för att göra historien kort så kommer jag att träffa min blivande värdfamilj i stockholm på torsdag!!!!!!!!!!!

Kommentarer :

#1: Evelina

Gud va kul, grattis!!!
Jag ska skypa med en halvsvensk familj imorgon!
Vill dom att du ska prata svenska eller engelska med barnen? :)

Svar: Tack!! :D Vart bor dom, har du någon blogg? :)Jag ska prata svenska med barnen, men annars i helhet så pratar man engelska i familjen för hennes man kan inte svenska! :) Jag tycker det är jätte tryggt att mamman är svensk, känns så mycket bättre! :)
AU PAIR 2014

skriven
#2: Evelina

Jaa jag har en blogg, www.evelinale.wordpress.com :)
Familjen bor i Boston! Pappan är svensk, först ville jag absolut inte ha nån svensk familj men med tiden så har jag insett att det skulle kännas ganska bra! :) ska bli kul att läsa om ert möte sen! :)

Svar: Jag kände exakt samma innan! Men nu är jag mer än glad över att det blev såhär :D
AU PAIR 2014

skriven
#3: Louice

Fan va kul! Om du har några frågor kring D.C området och så är det bara att höra av sig :)

Svar: Tack så mycket gulligt av dig :D
AU PAIR 2014

skriven
#4: Aupairmadeleine.blogg.se

Åh!! Grattis!!! Vilken känsla det måste vara:D och va skönt att få träffa dem såhär innan också!

skriven
#5: Aupairmadeleine.blogg.se

Åh!! Grattis!!! Vilken känsla det måste vara:D och va skönt att få träffa dem såhär innan också!

Svar: Tack :D det känns super!!
AU PAIR 2014

skriven
#6: Isabelle

GRATTIS NATALIE! Åhh så roligt :D nervöst men skönt att få träffa dem innan du kommer dit! Stor kram!

Svar: TACK! :D kram!!
AU PAIR 2014

skriven
#7: Caroline

Fan vad kul! Äntligen :D Det var en svensk tjej som var på training school med mig som bor i W DC: http://alexandranordvall.blogg.se/ :)

Svar: Tack goding! Tar 2,5 h med tåg in med new york så vi får träffas med!!! :D
AU PAIR 2014

skriven
#8: Anna

Åhh grattis!!! Förstår din lycka! :D

Svar: Tack :D
AU PAIR 2014

skriven
#9: Caroline

Inga problem! ;) Ja men absolut! :D

Svar: toppen!! :D
AU PAIR 2014

skriven
#10: Jenny - i matchningsprocessen

STORT GRATTIS!! Va roligt :D

Svar: Tack :D
AU PAIR I WASHINGTON DC 2014/2015

skriven

Kommentera inlägget här :