Min födelsedag

Hej mina underbara läsare! Varning för ett långinlägg ;) Jag visade ett inlägg innan med min födelsedag i bilder, så då tänkte jag skriva om den lite. Först och främst, jag är såå trött men jag försöker att prioritera bloggen. Klockan är bara kvart i tio här, men jag älskar att gå och lägga mig tidigt fastän jag får sova tills jag vaknar imorgon. För er som inte vet det, så ska min hostfamily flytta, och jag bor redan i det nya huset. Det handlar om typ 20 meter när man går genom garaget, så jag har lugn och ro när jag ska sova. Jag är i princip i det andra huset hela tiden, bara att jag sover här! Så nu vet ni det. 

Det verkar som om alla andra har träffat massa andra au pairer, men jag har verkligen inte tid för det. Försöker fokusera så mycket på att lära känna min hostfamily, att barnen ska acceptera mig och så, men har pratat med några så får försöka bestämma tid i slutet av veckan eller nästa vecka.

Okej, jag började min födelsedagsmorgon med att facetimea med min pojkvän, det gjorde i princip hela min födelsedag. Jag har inte haft någon hemlängtan över huvudtaget, självklart saknar jag alla hemma men jag är så långt ifrån att ligga och lipa över saknden, så det känns bra. Jag tror själv att det är för att min hostfamily är så underbara och verkligen gör allt för att jag ska trivas. Runt halv 10 går jag över till det andra huset, men då ligger alla och sover så jag går tillbaka igen. Hade tydligen varit en jobbig natt. Jag och Annette gick sedan till parken med barnen, jag jobbade ej idag men har varit som en arbetsdag ändå. det har varit så fint väder idag, minst 15 grader och sol och det var riktigt härligt. Sen åt vi lunch på ett italienskt ställe, helt ok mat men ätit så mycket bättre sedan jag var här. Sen bjöd Annette mig på pedikyr och manikyr som födelsedagspresent, och det var något av det skönaste. Svin billigt med, 50 dollar (ungefär 300 kronor) så det ska jag nog unna mig ibland. 
Sen tog vi de lugnt, och gick till en annan park. Sen gick vi till whole foods och handlade, och lilla ariana blev så ledsen för att hon inte fick välja tårta. Jag stör mig verkligen inte på gråtande barn eller något, har varit med om så mycket värre. Sen vid klockan 18 kom min LCC till mig och hade den där 2 weeks orienation, var ingenting nytt hon berättade men verkade vara en go liten tant haha. Vi åt jätte god middag som Annette lagade, en klar favorit! Jag fick även tårta och dom sjöng så fint för mig. Så kort sammanfattning, haft en mysig födelsedag! Är så tacksam över att min värdfamilj är så snälla :)

Börjar verkligen känna mig mer och mer hemma, och att det blir bättre med barnen.

Nu ligger jag bara och längtar efter att shoppa lite födelsedagspresenter till mig själv. Imorgon får jag som sagt sova tills jag vaknar så det ska jag utnyttja (troligtvis vaknar ja as tidigt bara för det)
PUSS OCH KRAM!

Kommentarer :

#1: Frida

Du är verkligen inte den enda som inte träffat andra Au Pairer än! Har själv inte haft tid på grund av just det du säger, man vill ju bli accepterad av värdfamiljen först, värdföräldrar och värdbarn!

Svar: Tur någon håller med mig:)
AU PAIR I WASHINGTON DC 2014/2015

skriven

Kommentera inlägget här :