TORSDAG

Imorgon är det fredag, vad skönt! Känns inte bara som jag varit hos familjen i vecka utan flera månader, haha konstig känsla.

Dessa tre dagar har varit väldigt jobbiga för mig, jag har super bra tålamod men när barn skriker så blir jag själv ledsen, haha det är helt sjukt så känslig är jag. En sak vill jag iallafall säga, de bra stunderna överväger de dåliga stunderna. Hoppas att barnen snart blir mer vana vid mig, och inte bara vill ha mamma hela tiden. Jag har iallafall jobbat nästintill 10 h idag, vilket krävde en nap på eftermiddagen för mig. Haha, jag är van att jobba typ 6 h och med barn som inte alltid är glada eller så blir man väldigt matt. Jag har äntligen fått ett riktigt schema för nästa vecka, ska planera in minst 3 träningspass och några träffar med andra au pairer.

Idag började dagen med att jag började klockan 8. Jag skulle ta på Ariana kläder osv, för att hon skulle på kalas. Efter många om och men, så fick jag göra 90% av jobbet. Det gäller verkligen att vara hård, vilket är svårt när man vill vara omtyckt. Jag lärde mig även göra french toast imorses, intressant! Ser inte alls gott ut dock. Annette tog Ariana och Caspian, och jag skulle vara själv med Tristan (tvååringen) och ta honom till parken eftersom städarna kommer. Han grät i kanske 40 minuter, vi gick till parken och det bara fortsatte. Sen gick vi till ett bibliotek, där det fanns tågbana och så och där slapp vi fler tårar och skrik efter mamma! Skönt. Gick hem, åt lunch sen skulle Annette göra ärenden så jag var själv med Ariana och Tristian i 2 h, och SHIT va bra det gick. INTE en enda tår eller skrik. Vi lekte med playdoh och bara hade det allmänt mysigt. Låter kanske konstigt men man känner sig så sjukt nöjd när det går så bra (när det inte brukar göra det..) Hade rast i 1,5 h. Hann facetimea med min älskling, och somnade. När jag kom tillbaka var jag inte så populär igen;) tacopaj till kvällsmat, gott och sen gick jag och handlade mjölk och nu är jag såååå trött. Ska kika lite serier jag missat (så svårt att komma ikapp) och jag är ledig BÅDE lördag och söndag!!!

Kommentarer :

#1: emelie

Man kan vara hård men fortfarande vara deras vän. Man är inteen dålig människa för att man sätter gränser och säger ifrån. Barnen behöver det

Svar: Ja:)
AU PAIR I WASHINGTON DC 2014/2015

skriven
#2: Jenny Hermansson

det tar ett tag för barn att vänja sig när en helt ny människa kommer in i deras liv och plötsligt ska ta hand om dem. det kommer ge med sig. det är inte kul när de gråter men kom ihåg att det inte är farligt. ha tålamod, en positiv inställning och en öppen dialog med värdmamman så kommer detta gå galant :) kram!

Svar: Yes i know:)
AU PAIR I WASHINGTON DC 2014/2015

skriven

Kommentera inlägget här :