Kostnader

Tänkte redogöra vad det kostar att åka som au pair, ifall det skulle vara någon som är intresserad. 

När både du och en familj har tackat ja till varandra, det är då man har tackat ja till programmet

Programavgift 5995 kr

Detta ingår i programmet:
- Mat och husrum hos din värdfamilj
- $195,75 i fickpeng varje vecka
- Upp till $500 i studiebidrag av din värdfamilj
- Två veckors betald semester
- Möjlighet att förlägna med 6,9 eller 12 månader (då får man även välja vilken stat man helst vill komma till)
- Flyg och transfer till din värdfamilj samt returflyg när du fullföljt ditt år
- 5 dagar på vår Cultural Care Au Pair Training School
- Basförsäkring

Andra kostnader som tillkommer:
- Visumansökan ca 1000 kr
- Polisregisterutdrag 192 kr
- Internationellt körkort ca 250 kr
- Hälsoundersökning ca 800 kr

Valfria tilläggstjänster:
- Tilläggsförsäkring hos Erika Försäkring 12 månader 3995 kr. (Rekommenderas)
- Tilläggsförsäkring för din 13:e resemånad 795 kr.
- Sports and Adventuretillägg 12 månader 595 kr.
- Sports and Adventuretillägg 13:e resemånaden 195 kr.
- Försäkringspaketet (Alla 4 försäkringar ovan ingår. Du får Sports and Adventuretillägget för 13:e månaden på köpet) 5385 kr
-Avbeställningsskydd 395 kr.

För mer info http://www.culturalcare.se 

Det är ju säkraste att välja den dyraste försäkringen och även ta med sports och adventuretillägg, det kommer jag själv välja att göra. Dessutom vill jag MINST ha med mig 10.000 på mitt konto, så jag slipper snåla där nere när jag ska shoppa, resa osv. Men det är ju upp till var och en, men man ska nog inte välja att vara luspank när man åker dit. Jag vill verkligen inte göra denna upplevelsen för pengarna, ärligt talat så tänker jag knappt på att man kommer få några pengar för det. När man har gått i skolan, och har klarat sig på 1000 kr i månaden, och nu får man ca 1500 i veckan så kommer bara det vara riktigt stor skillnad. Med tanke på att det kostar rätt mycket att göra det här, och jag även behöver köpa en ny dator innan dess så är det bra att jag har jobb och hinner spara ganska mycket pengar.

Kommentera inlägget här :