Lördagkväll

Sitter och skriver ett blogginlägg en lördagskväll, borde jag inte ha något bättre för mig? Jo man tycker ju det.

Igår när jag var på begravning så fick jag verkligen mig en tankeställare. Jag skulle likaväl kunna dö imorgon, utan att jag vet om det. Att jag någon gång i livet kommer att dö är nog det mest skrämmande jag vet. När jag var liten brukade jag tänkte på det ofta, att man någon gång skulle dö och aldrig finnas mer, och då tänkte jag "Vad är då meningen med livet, om jag ändå ska dö?". Även det tänkte jag på igår, vilket fick mig att inse att man måste verkligen ta vara på varje dag, ta vara på sin familj, vänner och i mitt fall min pojkvän. Man måste ta vara på de tillfällena man får, och göra allting för att man ska vara lycklig och må bra. Vissa chansen får man bara en gång i livet, och först och främst tänker jag nu på att åka till usa och vara au pair (eftersom detta är en au pair blogg). Jag tror många har eller kommer att tveka inför beslutet att åka, men OM en familj vill ha er, för det är ju så, det är familjen som väljer och inte en själv. Så är det en chans i livet man får, man kan åka och iallfall testa! Funkar det inte kan man alltid åka hem.

Ta vara på chanserna i livet ni får, gör allt för att bli lyckliga och må bra och ta vara på era nära och kära.

Kommentera inlägget här :