JULDAGEN

Hej allihopa! Hoppas ni hade en fantastisk dag både idag och igår! Jag jobbade ju som sagt igår, och jag ska vara ärlig så mådde jag hur dåligt som helst hela förmiddagen. Jag var så ledsen över att behöva gå till jobbet, och jag kände verkligen att jag skulle göra vad som helst för att vara med min släkt och familj. När man firat jul i 19 år med samma folk, så ska man helt plötsligt jobba. Det blev en stor förändring, men det är bra för nästa år i usa kommer jag inte tycka det är alls jobbigt. Det enda, förutom vad jag fick från hannes så har jag bara fått dollar, så nu har jag 700 dollar (liiite mer än vad jag tänkt växla, men det får bli bra) Det börjar verkligen att närma sig nu. Idag har jag jobbat 7-14 och sen firat lite jul hos mormor. Nu har jag ätit fyra omgångar av prinskorv och köttbullar, så nu blir det inte det på ett riktigt bra tag.

Idag fick jag reda på lite av Annette (min värdmamma) att troligtvis kommer vi att åka till Miami några dagar i Februari, hur skönt? Hon har också planerat att dagen jag kommer, ska jag hon och Seth (värdpappan) gå ut och äta på resturang. På lördagen ska jag och hon gå ut och umgås i DC, och på söndagen ska vi bara ta det lugnt. Helgen efter det ska vi spendera i deras country house! Låter väldigt bra enligt mig. Jag tycker det är viktigt att prioritera att lära känna familjen i början, innan man träffar kompisar så fort man är ledig.

Det är bara 12 dagar kvar, och efter lite upp och nergångar så är jag verkligen taggad på att åka!

Kommentarer :

#1: therese

Men ååh vad kul med Miami och allt!! :D

Svar: Ja verkligen!! :D
AU PAIR I WASHINGTON DC 2014/2015

skriven

Kommentera inlägget här :